בחורה שמה את שתי הידיים על הלחיים שלה

העור שלנו מספר את סיפור החיים שלנו. את החוויות שחווינו, את הקשיים, את השינויים ההורמונליים שחלו בו במרוצת השנים, את תהליכי ההתבגרות, הוא מספק לנו הצצה לרמת החשיפה שלנו לשמש. כל האירועים הללו באים לידי ביטוי בפיגמנטציה, הופעה של אקנה, הופעת קמטים ועוד וגורמים לנו להפסיק ליהנות מהמראה שלנו. כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה, ניתן לבצע מגוון סוגי טיפולים אשר מטרתם להצעיר את עורנו בכדי ליהנות ממראה חיצוני אסתטי ויפה יותר.

טיפולים להצערת העור

בעבר, כאשר ביקשנו לטפל בעור שלנו בעיקר בעור הפנים, הדרך היחידה לעשות זאת הייתה על ידי ביקור אצל קוסמטיקאית. כיום, ישנם פיתוחים טכנולוגיים רבים המאפשרים לנו ליהנות משינוי של ממש בעורנו ולהצעיר אותו עד מאוד. 

  • לייזר- אחת מדרכי הטיפול החדישות והנפוצות ביותר היא טיפול בעזרת גלי רדיו ולייזר. בעזרת שיטת טיפול זאת ניתן להחליק את מרקם עורנו ולרפא אותו, לעזור לו להתחדש בעצמו, להסיר מגוון רחב של סוגי כתמים, להעלים צלקות וכן לטפל בכל בעיה אסתטית אחרת. 
  • הזרקות-  בשנים האחרונות טיפול בהזרקות הפך לאחת משיטות הטיפול הפופולריות ביותר. בעזרת טיפול פשוט ולא מובך ניתן להעלים כל קמט ולמלא כל אזור אשר איבד את הנפח שלו. כיום החומרים הנפוצים לשימוש הינם בוטוקס וחומצה היאלרונית.
  • חוטי מתיחה- חוטי מתיחה הינם חוטים זעירים המוחדרים אל מתחת לעור במקומות בהם אנו רוצים לבצע מתיחה כלפי מעלה. החוטים יוצרים מראה ואסתטי ומתוח של עור הפנים. זהו הליך שאינו קבוע ויש לתחזק אותו אחת למספר חודשים כיוון שהחוטים מתמוססים על הזמן עד שנעלמים קליל.

היתרונות של טיפולי לייזר

 היתרון המשמעותי ביותר של טיפולי לייזר הוא שהם מאפשרים טיפול במקטעים קטנים של עור מבלי לפגוע במקטעי העור הנוספים אשר סביב האזור המטופל. בנוסף ליעילות הטיפול האיכותית והגבוהה גם משך החלמה בטיפול מסוג זה הינו מהיר ופשוט יותר. בנוסף, פעמים רבות לא נדרש תהליך החלמה כלל. לבסוף, יתרון נוסף ומשמעותי לא פחות הינו הסיכון הנמוך הן לתופעות לוואי והן לסיבוכים במהלך הפרוצדורה או אחריה. טיפול מסוג זה מתאים עבור כל מי שסובל מנזקי שמש, רפיון של העור והזדקנותו וכן עבור כל מי שסובל מקמטוטים קטנים. 

מתיחה בעזרת חוטים

ישנם מגוון רחב של סוגי חוטים העוזרים לבצע את תהליך מתיחת הפנים כאשר לכל אחד מהם מטרה ותפקיד אחר בתהליך. השימוש בחוטים עוזר לשפר ולרענן את מראה הפנים, בעזרת החוטים נתן למתוח את האזורים הנפולים ולהחזיר לפנים את המראה הצעיר שלהן. זהו תהליך הנשמר כשנה עד שנה וחצי כאשר בפרק זמן זה החוטים מתמוססים ונעלמים. לאחר התמוססות החוטים יש לחזור על ההליך פעם נוספת על מנת לקבל שוב את התוצאות הרצויות. בניגוד לניתוח מתיחת פנים מדובר בהליך פשוט הדורש לא יותר מעשרים דקות ותהליך החלמה קצר במיוחד. אמנם הטיפול באמצעות חוטים אינו מהווה תחליף לניתוח מתיחה אך הוא ללא ספק מספק תוצאות איכותיות.

טיפול LPG

זהו טיפול דמוי עיסוי הנעשה באמצעות שני גלילים ייחודיים הנעים על הפנים באזורים ממוקדים. מטרת הטיפול הינה לעורר את ייצור הקולגן על מנת שיחליק את הקמטים ויחזיר לפנים את האלסטיות אשר נעלמה. בנוסף לכך, גם החומר אלסטין מופרש יותר דבר אשר עוזר לעור להתחדש וכן להתנגד לפעולתם הטבעית של השרירים אשר יוצרים את קמטי ההבעה. טיפול זה אורך כשעה, הוא אינו פולשני ואינו מלווה בכאב. במהלך הטיפול עצמו תיווצר אדמומיות קלילה על הפנים אך היא תעבור לאחר מספר שעות. לאחר סדרה של עשרה טיפולים מראה העור יהפוך גמיש יותר והומוגני. 

טיפול בבוטוקס

בוטוקס נחשב לאחד החומרים הוותיקים והמוכרים בתחום טיפולי הפנים. זהו חומר המיוצר מרעלן ובמשך השנים האחרונות הוא הפך לחומר הפופולרי ביותר בעולם הטיפוח והביוטי. שרירי ההבעה שלנו הם הגורמים העיקריים להופעתם של קמטים בפנינו. תפקידו של הבוטוקס הינו לדכא את שרירי ההבעה ובכך להעלים את הקמטים. אזורי ההזרקה העיקריים של הבוטוקס הם בראש ובראשונה חלקו העליון של הפנים. כלומר, בצידי העיניים, בין הגבות ובמצח שכן קמטים אלו נוצרים בעקבות הבעת רגשות. מדובר בתהליך פשוט שאינו מלווה בכאב רב וכן אינו דורש תהליך החלמה ארוך במיוחד. בעזרת מחט דקה במיוחד מחדירים מעט מהחומר אל המקומות הזקוקים לטיפול. השפעתו של הטיפול נמשכת בין שלושה ועד שישה חודשים לאחריהם יש לחזור על התהליך בשנית.

טיפולים משולבים

בשנים האחרונות ניתן לראות כי הדרך הטובה ביותר לבצע תהליך של הצערת העור הוא על ידי שילוב של מספר טיפולים ותיקים וחדשים. הבוטוקס הוא החומר הנכון להשתמש בו על מנת לטפל בשרירי ההבעה. בחומרי המילוי חשוב להשתמש על מנת להוסיף למראה הפנים את הנפח אשר אבד לו במרוצת השנים. חומרים אלו עוזרים לטפל במראה הרפוי אך על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר מומלץ לשלב את הטיפול יחד עם טיפול בחוטי משיכה אשר יתרמו רבות למראה מתוח ואסתטי יותר. 

בחירת הטיפול הנכון עבורנו

במרוצת השנים הפנים שלנו עוברות שינוי משמעותי הן בעקבות פגעי הזמן והן בעקבות פגעי מזג האוויר ותנאי החיים. אמנם לא לכולם פשוט לפנות לעזרתה של הרפואה הפלסטית אך בשנים האחרונות ניתן לראות כי היא הופכת ליותר ויותר פופולרית. רבים בוחרים לבצע תהליכים של הצערת העור על מנת להחזיר לעצמם את המראה האסתטי והנאה בו התהדרו שנים רבות. ישנם מגוון רחב של טיפולים להצערת העור אך על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר יש לבחור במכון או רופא אשר יתאים עבורכם בדיוק את סוג הטיפול המתאים לפנים שלכם. 

ד"ר אוליבר קרייגר הינו מומחה לבעיות עור מסוגים שונים. בעזרת ניסיון של שנים רבות בתחום הרפואה האסתטית ד"ר קרייגר יוכל לאתר את הקושי הספציפי איתו אתם מתמודדים להתאים עבורו בדיוק את סוג הטיפול הנכון. ד"ר קרייגר הינו חבר האיגוד הישראלי לרפואת עור ומין וכן בארגונים רבים נוספים המקנים לו ידע רב וניסיון לא מבוטל.

מה היה במאמר

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם