בחורה שמראה את פרופיל הפנים

לכל פנים יש מסגרת שקו הלסת הינו חלק משמעותי ממנה, מסגרת הפנים מתאפיינת גם בקו הגבות והלחיים. בהתבגרות עור וצורת הפנים עוברים תהליכים שונים של הידלדלות ונפילה שלוקחות את האנרגיות הצעירות והרעננות מהפנים שלנו. איך עיצוב קו הלסת יכול לעזור בהצערת המראה שלנו ואיך עושים זאת?

מה קורה לקו הלסת בהזדקנות הפנים

בתהליך התבגרות הפנים שלנו קורים מספר דברים כמו הופעת קמטים, ירידת נפחים טבעיים, התדלדלות של רקמות ולעניינו – נפילת וטשטוש מסגרת הפנים. חוק פעולת כוח הכבידה מוכיחה את עצמה והרקמות שלנו נודדות או אפילו צונחות כלפיי מטה. כשקו הלסת צונח מטה ההפרדה בין הפנים לצוואר מטשטשת ונוצר מראה זקן שמאופיין בחוסר ברירות גם אם לא מופיע אפילו קמט אחד על הפנים.

טשטוש במסגרת הפנים

כפי שצוין טשטוש בקו הלסת אינו מופיע לבדו אלא בדרך כלל מלווה בתופעות נוספות של טשטוש מסגרת הפנים כמו גובה הגבות או תחימת הלחיים. לגבות וללחיים קיים מיקום אנטומי ברור שאליו אנחנו שואפים להחזיר את רקמות העור והנפיחות. המיקום משתנה מאדם לאדם ובוודאי בין נשים לגברים. המיקום האנטומי של גבות אצל נשים הוא כחצי ס"מ עד ס"מ מעל השלד הגרמי של ארובת העין בעוד שאצל גברים הוא על השלד הגרמי. לגביי הלחיים נוכל לאבחן אותם כמטושטשות כשלא ניתן לתחום ולהגדיר אותם אלא הם הפכו לחלק משאר עור הפנים והרקמות התקרבו לאזור הפה.

טיפול לעיצוב קו לסת ללא ניתוח

בימינו קיימים פתרונות רבים להצערת עור וצורת הפנים ללא כל שימוש בניתוח, קיימת הבנה שיש לאבחן כל פנים ולפעול על פי עקרונות של טיפול בהתאמה אישית. עיצוב קו הלסת ללא ניתוח הינו טיפול המתבסס על הזרקות זעירות המתפרסות של כל שטח העור הרלוונטי. החומר שנמצא בהזרקות הינו חומר מבוסס סידן המעורבב עם מעט חומר הרדמה שמשכך את הכאב.

השפעת ההזרקות

לחומר שמוזרק אל עור הלסת ישנן שתי השפעות מקבילות – הראשון היא הרמה של העור וקו הלסת באופן מידי והשנייה היא עידוד והגברת ייצור קולגן באזור ההזרקה, הקולגן הוא חלבון חשוב במיוחד למראה צעיר אצל נשים וגברים עליו נרחיב בהמשך. ההזרקות הינן אפקטיביות מאוד לטווח הקצר אך גם בעלות אפקט מסוים לטווח הארוך כך שעור הפנים באזור המוזרק ימשיך להראות טוב יותר גם לאחר שהחומרים שהוזרקו יתפוגגו בעור.

מהו קולגן

הקולגן הוא חלבון מבני שניתן למצוא בעצמות, עור, שרירים, גידים, סחוסים וכלי דם. הקולגן מתאפיין בהיותו מעין "דבק" עבור כל תאי הרקמות, החלבון אחראי להצמיד ולחבר את הרקמות יחד, החיבור של אלו מסייע לשמירה על חוזק וגמישות. הקולגן הינו אחד החלבונים החשובים ביותר בהתפתחות ותפקוד מערכות הגוף.

מדוע קולגן חשוב לעור הפנים

הקולגן מכיל רמות גבוהות של 3 חומצות אמינו בהשוואה לחלבונים אחרים בגוף. חומצות האימנו כמו גליצין, פרולין והידרוקסיפרולין ממלאות תפקיד חשוב מאוד במראה העור, השיער והציפורניים. הקולגן מהווה 30% מכלל החלבונים בגוף וכ – 85% מכלל החלבונים בעור שלנו. בהתבגרות שלנו החל משנות ה -20 לחיינו הגוף מייצר פחות קולגן איכותי והקולגן שהיה קיים מתחיל להתפרק ובהגיענו לגיל 60 הגוף שלנו מכיל כמחצית הקולגן שהיה לנו בגיל 20.

חומצה היאלרונית

חומצה הילארונית הינה החומצה המוזרקת אל עור הפנים כטיפול במקרים שונים כמו טשטוש קמטים בצידי הפה ואזור האף, עיבוי שפתיים, מילוי שקעים מתחת לעיניים, הוספת נפח ללחיים והדגשת קו הלסת. החומצה ההיאלרונית הינה חומצה שקיימת באופן טבעי בגוף האדם – כ 15 גרם בממוצע בגוף של אדם בוגר. החומצה נקראת גם היאלורונן.

איך החומצה מסייעת להגיע למראה צעיר יותר

כמו חומרים רבים בגוף שלנו עם ההתבגרות הגוף מתחיל לייצר פחות ופחות מהם, הזרקה של החומצה ההיאלרונית לפנים הינה טיפול אסתטי נפוץ במיוחד. החומצה מתאפיינת ביכולות ספיחת מים גבוהה ובכך מעניקה לרקמות שהיא נמצאת בהם את הלחות והנפיחות הטבעית הרצוי בהם. החומצה נספגת במהירות רבה אל עוד הפנים מה שמעניק תוצאות מיידיות לטיפול. הימצאותה של החומצה ברקמות מעודדת את ייצור הקולגן שיתרונותיו צוינו.

סוגי חומצה היאלרונית

ייצור החומצה ההיאלרונית עבור הזרקות לטיפולי פנים נעשתה בעבר באמצעות כרבולות של תרנגולות ולכן הסיכון להופעת אלרגיות בעקבות שימוש בה היה גבוה ולכן השימוש בחומר היה מוגבל. היום החומצה מיוצרת על בסיס תרביות וחיידקים כך שאיננה כוללת חומרים רעילים מבעלי חיים כתוצאה מהייצור המופקח השימוש בחומר נרחב מאוד ובנוסף מאפשר התאמה של סמיכות החומר למען התאמה אישית לכל מצב. אומנם החומר המוזרק הינו סינתטי אחר כיוון שחומצה היאלרונית קיימת בגוף האדם באופן בטבעי הסיכון לדחיית החומר הוא אפסי ובנוסף תופעות הלוואי אינן קשות ונעלמות תוך זמן קצר מעצמן.

שימושים נוספים לחומצה ההיאלרונית

זריקות חומצה היאלרונית מסייעות רבות למניעת שחיקת סחוסים במפרקים. שחיקת סחוסים במפרקים הינה תהליך שמופיע אצל רוב בני האדם החל מגיל מסוים, בהתבגרות והופעת השחיקה גדל הסיכון שלנו להיווצרות דלקת מפרקים ניוונית שיכולה לגרום למגבלות ממשיות בתנועות המפרק. שימוש נוסף בחומצה הינו במסגרת ניתוחים לשחזור גלגל העין ובנוסף קיימת במידה מסוימת בטיפות עיניים או מוצרי איפור ותכשירי טיפוח שונים.

טיפול משולב במרקם עור

בכל טיפולי הפנים השונים כמו הדגשת קו לסת, מילוי שקעים מתחת לעיניים, הרמת גבות וכו' חשוב להתייחס לשכבת העור החיצונית החשופה למשתנים רבים כמו עור השמש ושינויים הורמונאליים, אלו פוגעים באחידות העור וגורמים להופעת כתמים ופגמנטציות, כמו כן צלקות אקנה, נקבוביות שגדלות ומעמיקות ועוד. לכן טיפול במרקם העור הוא הכרחי ליצירת מראה צעיר ורענן יותר. את הטיפול למרקם העור ניתן לעשות על ידי סדרת טיפולי קילוף מבוקר של הדרמיס (שכבת העור החיצונית) הקילוף מתבצע על ידי פילינג של חומצות מבוססות פירות ומשולב במידת הצורך עםפ טיפולי לייזר או שיוף מדויק יותר של פילינג יהלום. הטיפול יסייע ביצירת שכבת עור חדשה, צעירה, אחידה ובעלת ברק.

האם ניתן לטפל רק בקו הלסת

הטיפול הינו מותאם אישית ונתון לשיקול ובחירת המטופלת אך ההמלצה כן מכוונת את המטופלים לבחירת טיפול מלא בכל חלקי הפנים. הסיבה לכך היא היחידות האסתטיות. יחידות אלו הן אלו שאחראיות על כל התהליכים המפורטים שמשפיעים על המראה המזדקן בהתדלדלות, נפילה, קימוט וכו'. היחידות האסתטיות קיימות בכל תאי הפנים והן שזורות אחת עם השנייה באופן טבעי. היחידות האסתיות הן:

  • המצח
  • שקעים מסביב לעיניים
  • לחיים עליונות ותחתונות
  • קמטי המריונט והסנטר
  • אזור השפתיים
  • קו הלסת
  • צוואר

בטיפול מעמיק של אחת היחידות בלבד והזנחת השאר היחידות עלולה להתפרק ההרמוניה הטבעית המחברת את היחידות הללו וליצור מראה לא טבעי שבו אנחנו לא מעוניינים.

לסיכום,
עיצוב קו הלסת הוא חלק מסדרת טיפולים שלמה שהיא פיסול הפנים, השיטה מבוססת על התאמה אישית לכל פנים ולכל מטופל. עיצוב קו הלסת נכנס תחת קטגוריית טשטוש מסגרת הפנים שתורם רבות למראה מזדקן ולא רענן לכן מומלץ לטפל בו ולהחזיק את המקומות שהיטשטשו למיקום המקורי והאנטומי שלהם.

מה היה במאמר

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם