טיפים לשמירה על בריאות עור הפנים שלנו

בחורה מקבלת טיפול פנים

ידוע כי קיים קשר ישיר בין קצב הזדקנות העור שלנו לבין הגנים שלנו, אך זה לא אומר שלא ניתן לעשות כלום בנידון. הגנים שלנו קובעים רק 20-30 אחוזים ממראה העור שלנו, השאר תלוי ביחס שאנחנו נותנים לעור הפנים שלנו.

כמעט כמו כל התופעות הפיזיולוגיות גם הזדקנות העור שלנו היא תהליך התלוי בבחירות אותם אנו עושים ואנו יכולים לעשות הרבה יותר ממה שאנחנו רגילים לחשוב כדי לשמור על מראה העור שלנו לאורך זמן.

רוב האנשים יודעים כי צריך לשים קרם הגנה על מנת להגן על העור שלנו שלנו מפני פגיעות מהשמש, כמו כן רוב האנשים יודעים גם כי עישון סיגריות הוא דבר אשר פוגע בעור שלנו. אך ישנם סיבות נוספות שגורמות לעור שלנו להזדקן, במאמר זה נכיר אותן ונלמד כיצד להתמודד איתן כדי שנוכל לשמור על העור שלנו בריא לאורך זמן.

מים מים ועוד פעם מים

המים הם חלק בלתי נפרד מחיינו ומן השמירה על הבריאות שלנו. כך גם בכל הנוגע לשמירה על עור בריא יותר, מים מסייעים לעור לשמור על הגמישות שלו, על הרכות שלו ועוזרים לעור לשמור על מראה בריא וחלק יותר. שתייה מרובה של מים מפחיתה באופן ישיר את השומניות של עור הפנים ושל הגוף בכלל, לכן מומחים ממליצים להקפיד על שתיית 8 כוסות מים מדי יום. 

הוכח כי שתיית מים במידה מספקת מועילה לשמירה על עור לח וגמיש, נוסף לכך, שתיית מים במידה מספקת מפחיתה סיכויים לבעיות עור כמו למשל אקנה.

הימנעות מעישון, מחשיפה לעישון ומחשיפה לזיהום אוויר

מלבד הנזקים הרבים שעישון גורם לגופנו, הוא גם גורם נזק לבריאות העור שלנו ולעור הפנים שלנו בפרט. עור הפנים שלנו רגיש מאוד ללכלוך וזיהום סביבתי. זיהום אווירי ותרכובות כימיות באוויר עלולות לפגוע בעור הפנים שלנו. כמו כן, גם עשן הנפלט ממכוניות וממפעלי תעשייה פוגע בעור הפנים שלנו. העישון הוכח כמאיץ של הזדקנות עור הפנים, גורם לקמטים וכגורם לאובדן של גמישות עור הפנים שלנו. הימנעות מעישון בכל צורה שהיא תשמור על מראה העור שלנו בריא.

הישארו רגועים וכך גם עור הפנים שלכם יישאר בריא 

מחקרים שנעשו מוכיחים כי קיים קשר ישיר בין לחצים נפשיים לבין הזדקנות עור הפנים שלנו. לחץ נפשי מכל סוג שהוא גורם לתגובה הורמונלית בגופנו הפוגעות בעור הפנים שלנו. חשוב לשמור על שלווה נפשית ככל האפשר, מעבר לכך, הקפדה על כמות מספקת של שעות שינה תורמת לעור הפנים שכן, עור הפנים שלנו מחדש את עצמו במהלך השינה.

השתדלו להימנע מאכילת מתוקים והעדיפו מזונות בעלי ויטמינים שתורמים לעור הפנים

הרוב הגורף של בני האדם אינו יכול לעמוד בפני אכילת מאכלים מתוקים, אך אולי המידע שלפניכם יגרום לכם לחשוב פעמיים בפעם הבאה שתפתחו חבילת שוקולד. כאשר הסוכר נכנס למחזור הדם שלנו הוא נקשר למולקולות החלבון בגופנו, לאחר מכן נוצר בגופנו תהליך אשר גורם ליצירה של שקעים וקמטים בעור שלנו.

כמו שויטמינים הנמצאים בגזר תורמים לראייה שלנו כך גם קיימים מאכלים המכילים ויטמינים אשר תורמים לעור הפנים שלנו. מחקרים שנערכו מצאו כי צריכה גבוהה של ויטמין c תביא לסבירות נמוכה יותר של מראה עור מקומט.

השתדלו להימנע ממזונות שגורמים לפגיעה בעור כגון משקאות מתוקים ופחמימות פשוטות.

נוסף על כך, השתדלו לאכול מאכלים המכילים ויטמין C כמו למשל מלון וקלמנטינה, השתדלו לאכול מאכלים המכילים ויטמין B וביוטין כמו למשל שקדים ובטטות,  מאכלים אלו עוזרים לשמור על עור פנים נקי ועוזרים למנוע התפתחות של פצעונים ואקנה.

יתרה מכך, מזונות כמו תרד וברוקולי המכילים ויטמין E  יסייעו לחידוש העור שלנו. מאכלים המכילים אומגה 3 ישפרו את האלסטיות של העור שלנו ויפחיתו סיכויים לאקנה.

הצורה בה אנחנו ישנים משפיעה על העור שלנו

כאשר אנו ישנים על צידו של הגוף או על הבטן מופעלים על הפנים שלנו כוחות של לחץ שעם הזמן יביאו להתפתחות של קמטי שינה.

על פי מחקרים שנערכו בנושא, קמטי שינה נוצרים כאשר קיים לחץ חוזר ונשנה על הפנים כתוצאה משינה על הצד או על הבטן, חזרה על פעולה זאת מדי לילה תוביל להיווצרות של קמטי שינה בסופו של דבר.

בכדי למנוע את היווצרות הקמטים האלו נסו להימנע משינה על הצד או על הבטן והשתדלו לישון על הגב כמה שיותר.

הקפידו על טיפוח העור שלכם באופן קבוע

השתדלו לשמור על שגרה קבועה של טיפול לעור הפנים. הזינו את העור שלכם על ידי שימוש בחומרים טבעיים המזינים את העור כגון: צמחי מרפא, מסיכות ביתיות, תרופות סבתא למיניהן, מוצרי טיפוח שונים ותכשירים שונים אשר תורמים לשמירה על עור הפנים שלנו. בדקו מראש אילו מוצרים וחומרים מתאימים לעור הפנים הספציפי שלכם והחלו להזין אותו באופן קבוע. 

 הקפידו על שגרת ניקוי יסודית לעור הפנים שלכם

שמירה על עור הפנים שלנו נקי הוא חלק בלתי נפרד משמירה על עור בריא לאורך זמן. לכלוך המצטבר על פנינו במהלך היום כתוצאה מחשיפה לאבק ומזהמים כאלו ואחרים עלול לגרום לסגירה של הנקבוביות הנמצאות על העור שלנו ובכך להזיק לעור הפנים שלנו. שמירה על שגרת ניקוי יסודית לעור הפנים הכוללת שטיפה של הפנים באמצעות סבון מתאים כאשר אנו מתעוררים וכאשר אנו הולכים לישון, ניקיון יסודי של האיפור מפנינו, יסייעו לעור הפנים שלנו להתחדש בצורה טבעית ויעכבו את סימני ההזדקנות של העור. מומחים ממליצים על שימוש במסיכת פנים פעם בשבוע. מומלץ גם להשתמש בקרמים עתירי לחות ללא שומן אשר יעזרו לעור הפנים שלנו לספוג את הרכיבים והלחות המסייעים לו לשמור על מראה בריא וצעיר לאורך זמן.

לסיכום, במאמר זה הוצגו בפניכם טיפים לשמירה על בריאות עור הפנים שלנו לאורך זמן. אנו מקווים שמאמר זה הועיל לכם באופן כלשהו או לפחות השכיל אותכם בדבר חדש שלא ידעתם עליו. 

מה היה במאמר

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם