טיפול חומצה היאלרונית למבוגרים

בחורה מבוגרת מקבלת זריקת יופי לפנים

חומצה היאלרונית מיוצר באופן טבעי בגוף והחומר עבר שודרג מעבדתי, על מנת להתאים אותו לטיפולים אסתטיים בין היתר עבור, קמטים בפנים, צלקות שקועות, עיבוי שפתיים, מילוי לחיים, עיצוב סנטר, תיקון אסימטריה בפנים ועוד. על מנת שהחומצה היאלורונית תמלא את מטרתה האסתטיות החומר המוזרק פותח בתור חומר קשה יותר לפירוק בהשוואה לחומצה הטבעית בגוף. במאמר זה נתמקד בטיפולים המיועדים למבוגרים.

טיפול למילוי קמטים

הזרקת חומצה היאלרונית למילוי קמטים יכולה להעניק לפנים מראה צעיר יותר ללא צורך בניתוח כירורגי פולשני למתיחת פנים. הטיפול מתאים למספר אזורים שונים בגוף ובפרט בפנים. הטיפולים הנפוצים הם עבור הקמטים שבין האף לשפה העליונה והלחיים, הסנטר והלחיים, הקמטים בצידי השפה התחתונה, כמו גם עבור הקמטים במצח וסביב העיניים.

ההבדל מחומרי מילוי רעלנים

אופן הפעולה של הזרקות חומצה היאלרונית על קמטים שונה מחומרי מילוי כמו בוטוקס ודיספורט. חומרים אלו פועלים על ידי שיתוק של השרירים הגורמים לקמטים ואילו חומצה היאלרונית פועלת באמצעות מילוי של הנפחים. הטיפול מתבצע לאחר מריחת קרם מאלחש או הרדמה מקומית ולאחר חיטוי באלכוהול באופן איטי, על מנת להפחית את הכאב המקומי.

בשתי וערב או באופן קווי

את החומצה ההיאלורונית ניתן להזריק במספר טכניקות שונות. הזרקה בשתי וערב נעשית עבור קמטוטים ולמילוי שטח גדול יחסית. במילוי באזור הרקות ההזרקה נעשית בשיטה של מניפה ואילו באזור עצמות הלחיים בבצורה כדורית, על מנת לנפח נקודה מסוימת ולגרום לאפקט של הרמה. הזרקה באופן קווית נפוצה עבור קמטים סביב השפתיים ולמילוי של קמטוטים ספציפיים.

נסיגה אחורית או בשכבות

הזרקת חומצה היאלרונית בטכניקת נסיגה אחורנית נעשית, בין היתר למילוי נפחים באף, על מנת להפחית את הסיכון לפגיעה בכלי הדם באזור במהלך הטיפול. טכניקה נוספת בה נעשה שימוש היא הזרקה בשכבות. הדבר נעשה במילוי קמטים שונים, כאשר לשכבות העומק מוזרקת חומצה סמיכה ולחלק השטחי מוזרקת חומצה דלילה, על מנת לשפר גם את המרקם של העור.

טיפול עיבוי שפתיים

עיבוי שפתיים באמצעות חומצה היאלרונית ניתן לבצע גם בגיל מבוגר. שפתיים עבות ובשרניות נחשבות אסתטיות יותר והעיבוי יכול להיעשות, הן לנשים מבוגרות שמבנה השפתיים המוּלד שלהן דק והן לנשים מבוגרות שחוו שינויים במראה השפתיים עם חלוף השנים. טיפול הזרקה בדרך כלל יוצר מראה מלא יותר של השפתיים והוא מחזיק לתקופה של חצי שנה עד שנה.

טיפול מילוי לחיים

גם לנשים עם עצמות לחיים בולטות ומעוצבות מראה הלחיים משתנה באופן טבעי במהלך השנים. הדבר מתרחש כאשר רקמת השומן התת עורי בלחיים מתדלדלת וכתוצאה מכך הלחיים צונחות ומאבדות מגובהן. מילוי לחיים מאפשר לעצב מחדש את מראה הפני ולהצעירו ומשמש כשלב ראשוני וחשוב במתיחת פנים ללא ניתוח, תוך שימוש באמצעי הזרקה שונים ובטכניקות שונות

תיקון אסימטריה בפנים

תיקון אסימטריה באמצעות חומצה היאלרונית מצריך התאמה אופטימלית של שיטת הטיפול למבנה הפנים של המטופלת, תוך שמירה על פרופורציות בין חלקי הפנים וההרמוניה ביניהם. תיקון אסימטריה בשליש העליון של הפנים מתמקד באזור המצח והגבות. תיקון אסימטריה במרכז הפנים נדרש לעיצוב לחיים שקועות, כמו גם כתיקון לאחר ניתוח אף כושל

תיקון אסימטריה בשליש התחתון של הפנים מתמקד בשפתיים ובסביבתן. טיפול זה עשוי לכלול עיצוב מחדש של קו הלסת מחדש והדגשת קו סנטר, על מנת ליצור את המראה המבוקש. המטופלת.

סוגים שונים

ניתן למצוא בשימוש חומרי מילוי מבוססי חומצה היאלורונית המיוצרים על ידי חברות שונות כאשר החומרים נבדלים מעט האחד מהשני עקב תהליכי ההפקה השונים. לכן כל חומרי מילוי עשוי להניב תוצאות שונות ולהשפיע למשכי זמן שונים. ניתן לחלק את מרבית החומרים בהם נעשה שימוש בהליכים האסתטיים לארבעה סוגים עיקריים, קשיחות, בינוניות, רכות ומימיות.

בהתאם לצרכים האסתטיים

בחומצות קשיחות נעשה שימוש, לשם מתן נפח באזורי הלחיים ואילו בחומצות בינוניות לאזורים עדינים  כמו, השקעים שמפרידים בין הלחי לאף ולשפה. השימוש הנפוץ בחומצות רכות הוא למילוי הקמטוטים סביב הפה ומתחת לעיניים ובחומצות מימיות כאשר יש צורך גם לשפר את איכות העור. הצלחת הטיפול תלויה בכך שהרופא יתאים את החומר הנכון לטיפול הרלוונטי.

חומצות סמיכות

החומצות הסמיכות מספקות אפקט הרמה חזק אך קשות יותר להזרקה ובמקרים מסוימים עשויות ליצור מראה לא טבעי ומלאכותי. לכן השימוש בהם מתאים בעיקר לאזורים הדורשים יותר נפח, כמו הרקות והלחיים. חומצות בעלות רמת סמיכות נמוכה, פחות פוגעות במרקם העור ולכן הן מתאימות גם למילוי של קמטוטים, בין היתר גם מסביב לפה.

חומצה היאלרונית

חומצה היאלרונית נחשב לבטוח במיוחד בהשוואה לחומרי מילוי אחרים המוזרקים במסגרת טיפולים אסתטיים. הסיכון לתופעות לוואי וסיבוכים כתוצאה מהטיפול נמוך יחסית ומקרים של זיהום או פגיעה בחיוניות העור נדירים וזמניים. חומצה היאלרונית גורם לספיחה יעילה יותר של נוזלים ובכך החומר משפר את ההתחדשות של התאים ומעשיר את העור בלחות טבעית.

התאמת החומר והטכניקה לטיפול

לסיכום הנושא, מאמר זה עסק בטיפולי חומצה היאלרונית הניתנים למבוגרים. הרחבנו לגבי תיקוני אסימטריה, מילוי לחיים, עיבוי שפתים ומילוי קמטים. במאמר הסברנו את ההבדל בין חומר מילוי זה ובוטוקס והצגנו חלק מטכניקות ההזרקה השונות בהם נעשה שימוש. בנוסף סקרנו את סוגי החומרים השונים, ההבדלים ביניהם והשימושים הטיפולים הנפוצים לכל סוג.

מה היה במאמר

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם