בחורה מצביעה על הלחי שלה בעזרת האצבע

הגוף שלנו לא פעם מציב אותנו בפני אתגרים רפואיים שונים, כאשר חלק מהם נפתרים בצורה פשוטה יותר ואילו חלק מהם דורשים מאיתנו התגייסות הרבה יותר מוגברת, כמו גם טיפולים מורכבים יותר. בכל הנוגע לשומות ונגעי עור שפירים, קיימות היום דרכים מתקדמות ופשוטות ביותר כדי להסיר אותם בצורה כמה שיותר נוחה מבחינת המטפל, וחשוב להכיר את הנושא הזה בצורה קצת יותר מפורטת וברורה. כדי שתוכלו להבין איך ניתן להסיר שומות ונגעי עור שפירים, כדאי שתישארו איתנו ותקראו את כל המידע המעניין שריכזנו לכם כאן.

להסיר שומות ונגעי עור שפירים – חובה או לא חובה?

יש כל מיני אנשים שנמנעים מלרוץ ולהסיר שומות ונגעי עור. לנושא הזה נוצרה הילה לא ממש חיובית, ואנשים רבים עדיין חושבים שהליך ההסרה כרוך בכאבים, סיבוכים, מורכבויות ועוד. חשוב להבין שהיום אפשר לנשום עמוק ולהירגע סביב הנושא הזה, משום שהטכנולוגיה מאפשרת לרופאים להציע מגוון אדיר של טיפולים עם רמות כאב נמוכות במיוחד, ויעילות גבוהה ביותר. אך לפני כל זה, האם מדובר על דבר שחובה לעשות?

ובכן, הגוף שלנו מייצר כל מיני שומות ונגעי עור שונים, שחלקם מזיקים וחלקם לא. אין לנו ספק שיצא לכם לפגוש לפחות אדם אחד בחיים שיש לו שומה בולטת, או שאולי אתם נושאים באחת כזו גם בעצמכם. השומות ונגעי העור הם נפוצים במיוחד, אך בחלק מהמקרים הם מביאים איתם סיכון ממשי שכדאי להכיר. במקרים שכאלו – להסיר שומות ונגעי עור שפירים הוא בהחלט עניין של חובה.

הסיכון של שומות ונגעי עור שפירים

חלק מהשומות ונגעי העור הם תמימים לחלוטין, אך כן חשוב להיות במעקב עליהם בליווי רופא עור מקצועי. לעומתם, חלק מהשומות ונגעי העור הם בהחלט מסוכנים, ועל מנת שהם לא יתפתחו לכדי מחלות קשות יותר ובעיות רפואיות מורכבות, כמו סרטן לדוגמה, יש להסיר אותם במהירות האפשרית.

רמת הדחיפות שעל פיה נקבע האם להסיר שומות ונגעי עור שפירים או לא צריכה להיקבע על ידי גורם רפואי מוסמך, כמו רופא מומחה עור. היות והסיכון הוא גדול כל כך, עדיף לקבוע תור, גם אם השומה נראית לכם קטנה ומינורית, מאשר לתת לה ללכת ולגדול, וחלילה להפוך למשהו מסוכן לבריאות שלכם.

איך ניתן להסיר שומות ונגעי עור שפירים בפועל?

על מנת להסיר שומות ונגעי עור שפירים בפועל, חשוב לבחון את אופי השומה, גודל השומה והסיכון של השומה. בהתאם לכל אלו, תיקבע השיטה שבאמצעותה יבצע הרופא את ההסרה. ראשית, קיימת שיטת הכריתה. שיטה זו כשמה כן היא, כוללת כריתה של הנגע, ותפירה של האיזור. חשוב לציין ששיטת הכריתה היא אמנם יעילה, אבל היא בהחלט משאירה את חותמה על גופו של המטופל, חותם בצורת צלקת גדולה.

שיטה נוספת היא גילוח השומה או נגע העור. גילוח השומה מביא איתו את הסיכון שהיא תחזור בהמשך הדרך, אך הוא פשוט יותר ומשאיר צלקת הרבה יותר קטנה מאשר זו שמשאירה אחריה הכריתה. מדובר על שיטה שרלוונטית לנגעים בולטים, שאינם מצריכים חדירה פנימה אל תוך העור.

להסיר שומות ונגעי עור שפירים על ידי צריבה

שיטת הצריבה מתחלקת לכמה חלקים, שכולם שמים בבסיסה את צריבת השומה והעלמתה. קיימת שיטת צריבה שמתרחשת בעזרת חנקן נוזלי, שהיא שיטה מהירה במיוחד שבמרבית המקרים לא תשאיר אחריה צלקת, או שתשאיר צלקת בצבע לבן. שיטת צריבה דומה לשיטה זו מתרחשת באמצעות קרן לייזר, ואילו שיטת צריבה נוספת מתבצעת על ידי משחה שאותה יש למרוח על גבי השומה או נגע העור, עד שלאחר כמה שימושים נוצר אפקט הצריבה עד להיעלמות הנגע.

ד"ר אוליבר קרייגר – להסיר שומות ונגעי עור שפירים בלב שקט

ד"ר אוליבר קרייגר הוא מומחה לרפואת עור ומין ורפואה אסתטית. מרפאתו של ד"ר אוליבר קרייגר מציעה מגוון טיפולים אסתטיים מצד אחד ורפואיים מצד שני, ומחזיקה בכל הציוד המתקדם ביותר על מנת להעניק למטופלים טיפולים מקצועיים מהשורה הראשונה. ד"ר קרייגר בעצמו מחזיק בניסיון רב שנים בשני ענפי הרפואה המדוברים, וטיפל לאורך השנים במאות מטופלים שמצאו אצלו פתרון לבעייתם הרפואית או האסתטית. צרו קשר גם אתם עם מרפאתו של ד"ר אוליבר קרייגר ותהנו מתוצאות.

מה היה במאמר

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם