בחורה מקבלת טיפול של הזרקת שומן לפנים

הזדקנות עור הפנים היא תהליך בלתי נמנע שיקרה לכל אחד מאיתנו גם למי שיקפיד המון על כל הכללים והטיפים בין אם בצורה הטבעית או אחרת. אחד המאפיינים הבולטים של כך הוא הידלדלות שכבת השומן הנמצאת מתחת לעור. איך ההתדלדלות הזו משפיעה על עור הפנים ואיך ניתן לטפל בה?

התבטאות של שכבת השומן בפנים

שכבת השומן אחראית על המראה הנפוח הטבעי של הפנים שלנו, השומן שהולך ופוחת עם השנים יוצר מראה מבוגר ומעט עייף בעיקר בצורת שקעים בלחיים, מתחת לעיניים, קמטים בין השפה העליונה לצידי האף והרקות. על מנת לטפל בשקעים אלו ניתן להזריק שומן עצמי לפנים.

הוספת שומן עצמי לפנים

בהזרקת שומן טבעי לפנים ניתן ליצור מראה חיוני וצעיר יותר, השומן העצמי שמוזרק לפנים כולל תאי גזע שהם תאים צעירים שמשביחים לטווח הארוך את רקמת העור, מטשטשים פיגמנטציה וקמטוטים. את השומן שמשתמשים בו להזרקה באזורים שונים בפנים שואבים ממוקמות אחרים בגו כמו בטן תחתונה, מותניים או ירכיים בהתאם לצרכים ותנאי הגוף הספציפי של המטופל או המטופלת.

איך מתמודדים עם השומן

את השומן ששואבים מעבירים סינון, ריכוז והשבחה ולאחר שהוא מוכן ניתן להזריקו לפנים באמצעות קנולה עדינה בקוטר שלא יעלה על 3.5 מ"מ. על מנת שהשומן ייקלט בצורה הטובה ביותר יש להשתמש בטכניקת הזרקה טיפתית כאשר מזריקים בכל פעם כמות שומן זעירה לכל נקודה, חוזרים על פעולה זו מספר פעמים עד להגעת התוצאה הרצויה, ההזרקה מתבצעת בין שעה לשעתיים בהתאם לכמות השומן שנשאבה ולאזורים בפנים בהם מטפלים. ניתן לעבור את הטיפול בהרדמה מקומית ולאחר התאוששות קצרה המטופלים ישתחררו להחלמה בבית.

כמה טיפולים דרושים עד להגעה לתוצאה הרצויה

בעת הזרקת שומן לפנים כמחצית מכמות השומן ייספג בעור ולא יבוא לידי ביטוי בפנים, לכל אדם יהיה תגובה שונה להזרקת השומן ואין דרך לקבוע מראש את כמות ההזרקות עד להגעה לתוצאה הרצויה. בין ההזרקות יש להמתין בין שלושה לחמישה חודשים כדי לאפשר לשומן להיספג בצורה טובה ולאבחן בדיוק האפשרי את כמות השומן החסרה בכל אזור. הזרקה של כמות גדולה מדי עלולה ליצור מראה מנופח, לא טבעי ולא מחמיא לכן יש להיאזר בסבלנות כדי להגיע לתוצאה שלא תהיה מלאכותית ותיתן את המראה הצעיר הרצוי.

יתרונות של הזרקת שומן עצמי

להזרקת שומן עצמי לפנים יש יתרון משמעותי על פני הזרקת חומרים אחרים שהוא הסיכון המופחת ליצירת תגובה אלרגית בקבלת החומר לפנים מפני שמדובר בחומר שמגיע מאותו הגוף ולכן הסיכויים שהגוף יקבל אותו בצורה טובה גדול בהרבה מאשר חומרים כימים אחרים. התוצאה של הזרקת שומן עצמי תהיה טבעית הרבה יותר מאשר כל טיפול אחר.

חיסרון בהזרקת שומן עצמי

כמו לכל הליך רפואי ואסתטי יש חסרונות, החיסרון המשמעותי בהזרקת שומן עצמי הוא הצורך בשאיבת השומן מה שמאריך את הטיפול והופך אותו למורכב יותר – כאמור הליך הזרקת השומן העצמי לפנים יתרחש בין שעה לשעתיים בעוד שהזרקה של חומצה היאלרונית אורכת בין 20 ל – 30 דקות. מצד שני הזרקת שומן עצמי תחזיק מעמד זמן רב יותר ותוצאות הטיפול ישמרו לטווח הארוך כך שהשקעת זמן נוסף תשתלם.

האם יופיעו צלקות לאחר הזרקת השומן העצמי

הצלקות הן לא מה שצריך לדאוג מהם בקשר להזרקת שומן עצמי לפנים מכיוון שהקנולות דרכן מוזרק בחומר דקיקות במיוחד והחתכים שמבוצעים למען החדרת הקנולות זעירים גם כן והם ממקומים בנקודות נסתרות מהעין.

איך מתכוננים לקראת ההליך

ההיערכות לקראת ההליך הקוסמטי דומה להכנות להליכים אחרים והם כוללים כמובן פגישות הכנה עם הרופאים המנתחים, תיאום ציפיות והכנה רגשית. חוץ מאלו יש להפסיק במידת הצורך נטילת תרופות מדללות דם כמו קומדין ואספירין ו/או תוספי תזונה שנותנים את אותו האפקט כמו ויטמין E, ג'ינקו בילובה ועוד, את אלו יש להפסיק לצרוך למשך לפחות שבועיים לפני הניתוח. בנוסף מומלץ להקפיד הקפדה יתרה על שתיית מים נכונה (  8 – 10 כוסות מים ביום) לקראת הניתוח וגם בשבוע לאחריו. המלצה נוספת שהינה גורפת כמו המלצה על שתיית מים היא להפסיק עישון במשך שלושה שבועות לפני ההזרקה ולאחריה מכיוון שהעישון עלול לגרום להפרעה בקרישת הדם.

תוצאות לטווח הארוך

טיפולי הזרקת שומן עצמי יהיו מתאימות לרוב המטופלים והמטופלים שמבקשים ליצור לעצמם מראה צעיר וחיוני יותר, בימים הראשונים לאחר ההזרקה יהיה קשה להבחין בתוצאות מכיוון שתעלה נפיחות כמו לאחר כל ניתוח. כמספר שבועות לאחר מכן תוכלו כבר להרגיש בהבדל. חשוב להיות סבלניים ולחכות את הזמן הדרוש עד שתראו את השינוי האמיתי ותוכלו לבצע הליך נוסף.

לסיכום,
שימוש בשומן עצמי כחומר מילוי טבעי הינו שימוש נפוץ וארוך שנים החל מ 1893 בקליניקה גרמנית, עשרות שנים לאחר מכן החלו להשתמש בחומר הנ"ל לתיקונים אסתטיים ועד היום. כמובן שמומלץ לבצע הליכים אלו רק במרפאות עתירות ניסיון והמלצות.

מה היה במאמר

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם